81 85 660 39, 514-551-838
zso.michow@vp.pl

XXXIII Sympozjum Kwidzyn 2016

XXXIII Ogólnopolskie Sympozjum  Klubu Szkół Westerplatte odbyło się w tym roku w uroczym Kwidzynie (woj. pomorskie). Gospodarzem spotkania była Szkoła Podstawowa Nr 2 im. majora Henryka Sucharskiego. Do Kwidzyna wybraliśmy się z 4-osobową delegacją w składzie: Patrycja Wojtowicz, Natalia Moszczyńska, Bartłomiej Rodak oraz p. Mariusz Morawski, opiekun Klubu w szkole. W tegorocznym Sympozjum uczestniczyło 25 szkół, członków Klubu, z całej Polski. Już pierwszego dnia 30 maja, po przyjeździe na miejsce, zostaliśmy powitani przez Dyrektora Szkoły p. Jerzego Pawluczuka oraz Prezesa Zarządu Klubu Szkół Westerplatte p. Adama Szatkowskiego. Nasza delegacja zaprezentowała się uczestnikom zjazdu oraz wręczyła gospodarzom materiały promujące naszą miejscowość oraz powiat lubartowski, otrzymując w zamian materiały promocyjne od organizatorów.

31 maja po śniadaniu, ubrani na galowo, wraz z naszym Sztandarem, wzięliśmy udział uroczystym otwarciu Sympozjum na dziedzińcu Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kwidzynie. W uroczystości wzięła udział Kompania i Orkiestra Reprezentacyjna Marynarki Wojennej RP z Gdyni oraz zespół mażoretek „Parada”, w których asyście przemaszerowaliśmy na Skwer Kombatantów, by złożyć wieńce poległym w II wojnie światowej. Następnie udaliśmy się na mszę świętą, celebrowaną przez Biskupa Elbląskiego Jacka Jezierskiego do Katedry św. Jana Ewangelisty. Przed teatrem miejskim wysłuchaliśmy koncertu Orkiestry Reprezentacyjnej Marynarki Wojennej RP. Dalsza część uroczystości z udziałem władz Kwidzyna odbyła się w teatrze miejskim. Tam też podsumowano Konkurs Etiud Filmowych „Każdy ma swoje Westerplatte”, w którym obydwa nasze filmy zgłoszone do konkursu zdobyły wyróżnienia. Część oficjalną zakończyła część artystyczna w wykonaniu uczniów Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kwidzynie. Wieczorem po kolacji odbyła się dyskoteka dla młodzieży

1 czerwca spędziliśmy na zwiedzaniu Kwidzyna i jego pięknych zabytków: Katedry św. Jana Ewangelisty, Krypty Trzech Wielkich Mistrzów Krzyżackich oraz Muzeum Zamkowego, w którym zorganizowano warsztaty kaligraficzne. Po obiedzie, na terenach rekreacyjno-wypoczynkowych „Miłosna” w Kwidzynie, odbyły się warsztaty Stowarzyszenia Eko-Inicjatywa „Popołudnie z ekologią”  Zwiedzaliśmy stadninę koni, braliśmy udział w przejażdżkach bryczkami, w zajęciach: „Papier czerpany” i „Historia zapisana w drzewach”. Na koniec odbyło się ognisko integracyjne.

2 czerwca, po śniadaniu i pożegnaniu się z uczestnikami udaliśmy się w drogę powrotną do Michowa. Kolejne Sympozjum już za rok w Myślenicach koło Krakowa.

Składamy podziękowania dla Starostwa Powiatowego w Lubartowie oraz Muzeum Zamoyskich w Kozłówce za przekazanie materiałów promocyjnych.